Beskrivning av vår pass

Beskrivning av våra pass

WOD – Workout of the day.

Beskrivning: Träna CrossFit pass tillsammans med många andra medlemmar. Varje dag kommer en ny WOD läggas upp och ingen vet vad det är för något förrän man kommer dit. CrossFit’s idé är att man måste vara redo på att träna allt och det okända. Vi följer en fast programmering för att säkerställa en ökning av all CrossFit’s element. Vi lägger stor vikt på att träningen utförs på ett säkert och effektivt sätt. Våra duktiga coacher är på plats för att säkerhetsställa att övningarna blir rätt utfärdade. Alla kan vara med oavsett kondition eller form(Man skalar övningen efter form).

För dig där vill träna: CrossFit och funktionell träning. Du vill vara en allround atlet och ha det roligt tillsammans med vänner och medlemmar.

Längd: 60-75 min.


 

Malmö Barbell Club – Tyngdlyftningsträning.

Beskrivning: Vårt mål är att göra våra medlemmar starkare och ge bättre rörelse, på så sätt göra så att du presterar bättre på CrossFit övningar. Tynglyftning blir en större och större del av CrossFit. Vår programmering fokuserar på din teknik och ökar din styrka, kraft och hastighet. Träna med andra, oftast två och två på varje lyftarplattform och bli väl coachad av Björn Falkland, som har otroligt många års erfarenhet inom tyngdlyftning. Vi välkomnar alla medlemmar till vår Barbell Club, från nybörjare till erfarna lyftare.

För dig där vill träna: Riktig Tyngdlyftning med den bästa utrustningen på marknaden och bästa coachningen.

Längd: 75 min.


 

Advanced WOD

Beskrivning: Mer avancerat CrossFit workout och programmering. Här blir du utmanad av svårare övningar och tyngre vikter. Skills som muscle up, handstand walk, pistol squat och rope climb kan förväntas.

För dig där vill träna: CrossFit workouts tillsammans med andra och önskar mer utmaning eller vill börja tävla.

Längd: 75 min.


 

Rodd Pass

Beskrivning: Lag träning på roddmaskiner. Vi tränar vanligtvis intervaller på roddmaskinen, där det finns oändligt med möjligheter. Själva uppbyggningen av passet kan vara linknande spinningpass. Vi fokusera mycket på tekniken när vi ror och tillsammans med assisterande övningar som gör dig till en bättre atlet inom rodd. När du tränar på roddmaskin använder du 23 muskelgrupper på samtidigt. Det gör den till en av de mest effektiva fettförbränningsmaskiner som finns. En halvtimme på rodd är lika många kalorier, som på en hel timme spinning.

Väldigt mycket precis som olympiska lyft, kräver Rodd rätt teknik för att maximera prestationen. Att upprätthålla korrekt hållning och korrekt sekvensering av benet, bålen och arm rörelse, är viktiga aspekter av rodd för att ha rätt teknik. Smooth is fast – Fast is Smooth.

För dig som vill träna: Kondition, bål och ben styrka. Dessutom förbättra din teknik på rodd.

Längd: 35 min. (det kan ökas med tiden när medlemmarna blir mer vana med rodd)


 

Intro kurs pass

Beskrivning: Vår intro kurs är för våra intro kurs medlemmar. Vi börjar varje månad med nytt 3 veckors intro kurs. Här genomgår vi CrossFit grundläggande begrepp och övningar. Våra duktiga utbildade tränare tar dig igenom din CrossFit start och ser till att du tränas på ett säkert sätt. Du tränar tillsammans med andra intro kurs medlemmar.

Du hittar våra nästa introduktionskurser i vår butik.

För dig där vill träna: CrossFit’s grundläggande övningar.

Längd: 75 min.


 

Open Gym

Beskrivning: Under hela öppningstiden har vi bra utrymme för Open Gym. Open Gym betyder att boxen är fri för din egen träning och kan följa ditt egna program. Vår tyngdlyftningslokal är på 135 m2 är riktig bra anpassat till Open Gym. Här hittar du allt du behöver när det gäller utrustning. Endast tidspunkten när denna lokal är stängd för Open Gym, är när Malmö Barbell Club har träning 2 gånger i veckan. Du kan också använda vår stora lokal på 450 m2 till Open Gym och är där pass kan du fråga tränaren om det är ok att du kör din egna träning, bara se till du inte stör de andra medlemmarna på passet.

För dig där vill träna: Din egen programmering såsom tyngdlyftning eller CrossFit. Välja din egna träningstid. Våra tränare och medlemmar är alla väldig snälla och hjälper till med tekniken.

Längd: Från öppningstid till vi stänger.

 

Vi kommer ständigt utveckla vårt schema med nya pass

Kommentarer inaktiverade.