« Schema/Boka

Rodd WOD

Bokmärk.

Rodd WOD

Rodd Pass

Beskrivning: Lag träning på roddmaskiner. Vi tränar vanligtvis intervaller på roddmaskinen, där det finns oändligt med möjligheter. Själva uppbyggningen av passet kan vara linknande spinningpass. Vi fokusera mycket på tekniken när vi ror och tillsammans med assisterande övningar som gör dig till en bättre atlet inom rodd. När du tränar på roddmaskin använder du 23 muskelgrupper på samtidigt. Det gör den till en av de mest effektiva fettförbränningsmaskiner som finns. En halvtimme på rodd är lika många kalorier, som på en hel timme spinning.

Väldigt mycket precis som olympiska lyft, kräver Rodd rätt teknik för att maximera prestationen. Att upprätthålla korrekt hållning och korrekt sekvensering av benet, bålen och arm rörelse, är viktiga aspekter av rodd för att ha rätt teknik. Smooth is fast – Fast is Smooth.

För dig som vill träna: Kondition, bål och ben styrka. Dessutom förbättra din teknik på rodd.

Längd: 45 min.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.