Utbud

Beskrivning av våra olika pass!

 

WOD – Workout of the day.

Beskrivning: Träna CrossFit tillsammans med många andra medlemmar. Varje dag kommer en ny workout läggas upp och ingen vet vad det är förens på själva dagen. CrossFit’s idé är att man måsta vara beredd på att träna allt och det okända. Vi följer en fast programmering för att säkerställa en ökning av alla CrossFit´s facetter. Vi lägger stor vikt på att träningen utförs på ett säkert och effektivt sätt. Våra duktiga coacher ser till att du blir kunnigt guidad, så du kan vara med även om du är oerfaren. Alla kan delta oavsett kondition och form.

För dig som vill träna: CrossFit och funktionell träning. Du blir en allround atlet och har det roligt tillsammans med vänner och medlemmar.

Längd: 60-75 min.


Malmö Barbell Club – Tyngdlyftningsträning.

Beskrivning: Vårt mål är att göra våra medlemmar starkare och få bättre rörelser, och på det sättet göra dig bättre i dina CrossFit workouts. Tyngdlyftning blir en större och större del av CrossFit. Vår programmering fokuserar på din teknik och ökar din styrka, kraft och hastighet. Träna med andra typiskt två och två på varje lyftplattform och bli ytterst väl coachad av Björn Falkland, som har otroligt många års erfarenhet inom tyngdlyftning. Vi välkomnar alla medlemmar till vår Barbell Club, från nybörjare till erfarna lyftare.

För dig som vill träna: Riktig Tyngdlyftning med den bästa utrustningen på marknaden och den bästa coachingen.

Längd: 75 min.


Tävlings WOD (Advanced)

Beskrivning: Mer avancerad CrossFit workout och programmering. Här vill du bli mer utmanad med svårare övningar och tyngre vikter. Skills som muscle up, handstand walk, pistol-squat och rope climb kan förväntas.

For dig som vill träna: CrossFit workouts tillsammans med andra där önskar mer utmaning och kanske tävlar inom CrossFit.


Rodd Pass

Beskrivning: träning på roddmaskiner. Vi tränar typiskt intervaller på roddmaskinen som har oanade många olika möjligheter. Själva uppbyggningen av passet kan vara liknande ett spinningpass. Vi fokuserar mycket på tekniken på roddmaskinen, och tillsammans med assisterande övningar som är med för att göra dig bättre på rodd. När du tränar på roddmaskinen använder du 23 muskelgrupper samtidigt. Detta gör den till en av de mest effektiva fettförbränningsmaskiner som finns. En halv timme på rodd är oftast nog till att förbränna lika många kalorier, som en hel timme spinning.

Väldigt mycket som olympiska lyft, kräver Rodd rätt teknik för att maximera prestationen. Att upprätthålla korrekt hållning och korrekt sekvensering av benen, bålen och armrörelsen, är viktiga aspekter av rätt teknik i rodd. Smooth is fast – Fast is Smooth.

För dig som vill träna: Cardio, bål och benstyrka. Dessutom förbättra din teknik på rodd.

Längd: 45 min


Intro kurs pass

Beskrivning: Vår intro kurs är för våra intro kurs medlemmar. Vi börjar varje månad med nytt 3 veckors intro kurs. Här genomgår vi CrossFit grundläggande begrepp och övningar. Våra duktiga utbildade tränare tar dig igenom din CrossFit start och ser till at du tränas på ett säkert sätt. Du tränar tillsammans med andra intro kurs medlemmar, så ni alla är börjat på samma tid.

För dig där vill träna: CrossFit’s grundläggande övningar.

Längd:  75 min.


Open Gym

Beskrivning: Under hela öppningstiden har vi bra utrymme för Open Gym. Open Gym betyder att boxen är fri för din egen träning och programmering. Vår tynglyftningslokal på 135 m2 är riktig bra anpassat till Open Gym. Här hittar du all utrustning du behöver. Endaste tidpunkten denna lokal är stängt för Open Gym, är när Malmö Barbell Club och Barbell Basic har träning 2 gångar i veckan. Du kan också använda vår stora lokal på 450 m2 till Open Gym, och är där pass kan du fråga tränaren om det är ok att du kör din egen träning, bara se till du inte stör medlemmar på passet.


Skill WOD

Beskrivning: Teknikträning när det är som bäst. På vår Skill WOD tränar vi endast teknik och vi hinner med alla dem små detaljerna som vi ibland inte hinner med på vanliga pass. Här går vi typisk igenom 2-4 övningar och har olika teman i 4-5 veckor åt gången. Alla kan vara med då vi anpassar nivån så att alla kan deltaga. Vi brukar inte köra någon workout, utan bara träna på tekniken.

För dig som vill träna: Teknik på saker som du önskar att bli bättre på.

Längd: 60 min.


Mobility WOD

Beskrivning: Som ett nytt pass har mobility WOD blivit väldigt populär. Passet vänder sig till dig som behöver öka sin rörlighet men också för dig som är på väg tillbaka från skador eller som rehab. Mobilitypasset passar helt enkelt alla som vill öka sin funktionalitet och prestationsförmåga och därmed minska skaderisken och motverka muskelstelhet. Vi tränar i mindre grupp på max 12 pers i vårt träningsrum 3 som ligger bredvid tyngdlyftarrummen.

För dig där vill träna: Mobilitet och rörlighet.

Längd: 45 min.


Kettlebell WOD Beskrivning: Allsidig träning med Kettlebells, som tränar hela kroppen i ett pass. I de vanliga klassiska kettlebellövningarna såsom swing och snatch arbetar vi med hela kroppen. Du kan vara van vid att träna eller så kan du vara nybörjare.

För dig som vill träna: Alla olika typer av kettlebellövningar som är anpassat till båda nybörjare och mer erfarna.

Längd: 45 min


Kronan Kids

Beskrivning: CrossFit Kids är rolig och utmanande träning för barn i åldern 6-14 år. Vi delar upp barnen i två grupper från 6-10 och 10-14. Träningen är alltid under ledning av vår kidstränare som dagligen jobbar på dagis.

För dig som vill träna: För er som vill ge ert barn en rolig och utmanande träning med fokus på lek och gymnastik.

Längd: 60 min.


Rehab / Skadeförebyggande

Beskrivning: På Kronan CrossFit tar vi skador väldig allvarligt och därför har vi valt att ha detta rehabpass en gång i veckan. Vi kommer ha plats till maximalt 6 medlemmar på dessa pass, för att hålla kvalité.

Vårt rehabpass är tillverkat för att bättre hjälpa våra atleter med eventuella skador eller atleter som är på väg tillbaka från en skada. Dessutom är det givande som skadeförebyggande för alla atleter.

Det är vårt syfte att ge råd och vägledning om hur atleten bäst kommer över sin skada. Vårt syfte är inte att diagnostisera eller behandla, utan om nödvändigt guide atleter till rätt stället för behandling av skadan.

Vi hjälper atleten med att hitta aktiviteter och rörelser som är anpassade för atleten utan att skapa extra belastning och stress på skadan. Där finns nästan alltid något man kan träna utan att skapa försämring av atletens tillstånd.

För dig som vill: Ha råd och tips på hur du tränar skadeförebyggande, hur du kommer bäst vidare efter en skada eller tränar alternativa rörelser medan du har en skada.

Längd: 45 min.


Movement

Beskrivning: Movement är ett banbrytande synsätt på träning och rörelse som bygger på ett lekfullt och nyfiket utforskande av kroppens rörelseförmåga. Passet ger dig möjlighet att prova på och lära dig olika rörelsemönster och grundas i ett strukturerat tillvägagångssätt för att förbättra hur du rör dig, till vardags och i träning. Du bygger styrka, rörlighet och kroppskontroll genom övningar med inspiration från många olika discipliner och du blir en starkare, smidigare och friare version av dig själv.

För dig där vill: Styrka, rörlighet, kroppskontroll och rörlighetsförmåga på unika sätt.

Längd: 60 min


CrossFit Basic & Bring a Buddy

Beskrivning: Våra CrossFit Basic pass har fokus på de grundläggande funktionella rörelserna inom CrossFit. Vi har generellt med en liten teknisk genomgång på någon av de traditionella övningarna.  Alla kan vara med på dessa pass och de kommer vara intensiva, men inte så tekniskt krävande som de vanliga WOD-passen. Våra duktiga och välutbildade tränare tar dig igenom passet och ser till att du tränas på ett säkert sätt.

Ni har möjlighet och ta med kompisar, grannar och kollegor som kan testa på CF Basic passen upp till 3 gånger gratis. Meddela oss gärna på mail, Facebook, telefon eller personligen i boxen.

På CF Basic har vi mer bodyweight rörelser än skivstång, men vi kommer använda oss av andra redskap så som kettlebells, medicinbollar och hantlar med mera.

CF basic går såklart fortfarande att köra för vanliga medlemmar – och är perfekt för dem som behöver lite mer träning i de grundläggande övningarna.

För dig som vill: komma igång med Crossfit, på väg tillbaka efter träningsupphåll eller kanske bara för dig som vill köra en snabb svettig workout, utan och tänka så mycket på att göra svåra övningar.

Längd: 45 min.


Vi kommer ständigt utveckla vårt schema med nya pass

Kommentarer är stängda